Beveiligingsoplossingen voor zorginstellingen

Vanuit de regelmatig gesprekken die wij met vele zorginstellingen hebben stellen wij vast dat de belangrijkste 5 thema’s die, ook qua prioriteit, daar spelen zijn:

Toegangscontrole voor Zorginstellingen

Zorginstellingen blijken in gesprek met ons erg geïnteresseerd te zijn in onze oplossingen voor hun ‘Toegangscontrole’. Meestal zijn Zorginstellingen met name op zoek naar deurautomaten die zowel naar binnen als naar buiten alleen geopend kunnen worden met een speciale ‘tag’. Reden is dat er vaak (kwetsbare) doelgroepen wonen die aan hun zorg zijn toevertrouwd. Dan blijkt het vaak te gaan om het vooral ‘binnen houden’ van bewoners en te voorkomen dat zij ongecontroleerd naar buiten gaan. Daarnaast het voorkomen van ongewenste entree van bezoekers. Met betrekking tot het zogeheten ‘hang- & sluitwerk is het voor Zorginstellingen van belang dat deuren altijd op slot gaan en veiligheid voor alles gaat.

Geniet van een sleutelloze toegang tot uw zorginstelling met een smartphone of RFID-tag. De tag vervangt uw sleutelbos, mocht u deze onverhoopt vergeten zijn dan kunt u de deur alsnog openen met behulp van de SALTO KS-app. Het elektronische beslag is praktisch op elke deur te monteren, zelfs deuren met een kleine doornmaat. In deze applicatie kunt u ook gebruikers aanmaken en toegangsrechten verlenen met tijdsprofielen of bepaalde data. Wanneer u toegangsrechten blokkeert hoeft u zich dus geen zorgen meer te maken over het innemen van sleutels. Meerdere toegangscontrole systemen zijn te beheren met één app. Verder is het ook mogelijk om in te zien wie welke deur heeft ontgrendeld. Met het toegangscontrole systeem van SALTO KS kunt u genieten van flexibiliteit, schaalbaarheid en betrouwbaarheid.

De belangrijkste Kenmerken en Voordelen van een Elektronische Cilinder:

  • Geschikt voor iOS en Android
  • Open de deur met tag of smartphone
  • Verzamel verschillende toegangsrechten op één tag
  • Beheer wie waarheen gaat en wanneer
  • Opent deuren op afstand
  • Krijg overzicht in activiteiten
  • Voor buiten- en binnendeuren

Meterkastdeuren en specifieke ruimtes voor de Technische Dienst

Bij Zorginstellingen is het van belang dat alleen bevoegde medewerkers (Technische Dienst en/of verplegend personeel specifieke ruimten/kasten kunnen bereiken.

Daarvoor beschikken wij over ons SLIM-Elektronische Motorcilinder waarbij zowel een sleutel voor de Technische Dienst/verplegend personeel elektronisch kan worden geprogrammeerd.

Sleutels voortaan verleden tijd

Op zoek naar uw sleutels? Dat is voortaan met dit slimme slot niet meer nodig. Koppel deze Slim Elektronische Motorcilinder met de app en ontgrendel deuren/kasten met een eenvoudig ‘tikje’ op uw smartphone of smartwatch.

Bekijk in alle rust de details ‘wie’ ‘wanneer’ specifieke deur- kastsloten gebruik heeft gemaakt en controleer de toegang tot deze ruimten.

Het mechanisme werkt op drie AAA oplaadbare batterijen, NiMH technologie of ‘Low Self Discharge’, gemonteerd aan de binnenkant van uw deur.

Hoeft slechts om de 14 maanden te worden opgeladen, bij gebruik tot 8 keer per dag.

Gebruik de app om eenvoudig de toegang tot je slot te delen – permanent, periodiek, of slechts eenmalig. U zult dus nooit meer sleutels hanteren, doorgeven of kopiëren!

Vraag Siri

U kunt ook Siri vragen Uw voordeurslot eenvoudig te ontgrendelen – zelfs zonder bridge. Bedien deze Slim Elektronische Motorcilinder via een Home-app of vraag het Siri op ingeschakelde apparaten. Integreer met de beste Apple HomeKit-compatibele apparatuur, want al je geautomatiseerde scènes kunnen nu worden geactiveerd door een slim slot. Je kunt deze functies zelfs gebruiken als de Slim Elektronische Motorcilinder al op je deur zit. Het is voldoende om de firmware te updaten en HomeKit-integratie in te schakelen in de instellingen.

Kiezen voor een ‘Bridge’

Optioneel kunt u kiezen voor een ‘Bridge’. De Bridge maakt verbinding met je slot via Bluetooth en met het Internet via Wi-Fi: als een brug tussen deze Slim Elektronische Motorcilinder en het netwerk.

Het gebruik van deze Bridge geeft u mogelijkheden die alleen in de online modus beschikbaar zijn:

  • auto-unlock
  • openen op afstand
  • notificaties
  • en auto-updates

Het maakt ook gebruik met Siri, Alexa en Google Assistant mogelijk.

De Bridge moet op maximaal 2 m afstand van uw slot worden geplaatst.
U kunt deze ook rechtstreeks in een stopcontact steken of aansluiten met een micro USB.

Waarom niet gelijk even overleggen?

Voor een deskundig en passend advies, geheel vrijblijvend.

Over welke producten wilt u overleggen? *

Cameradetectiesystemen voor Zorginstellingen

Zorginstellingen blijken in gesprek met ons erg geïnteresseerd in onze oplossingen om in het geval van calamiteiten (zoals onverhoopt een inbraak en/of overval) camerabeelden voor de politie ‘veilig’ te kunnen stellen.

Veel voorkomend bij zorginstellingen is dat wij bij het plaatsen van een (vervangend) camerasysteem, rekening houden met tegenlichtcompensatie in de zorginstelling (binnen en/of buiten) waar camera’s geplaatst worden.

Verder stellen wij vast dat Zorginstellingen behoefte hebben dat bij ‘signalering’ door een camera een boodschap als “u bent gesignaleerd” luid en duidelijk automatisch wordt gemeld aan diegene die wordt gedetecteerd.

Ook een rechtstreekse koppeling met een sirene en/of flitslicht en/of schrikverlichting zijn veel voorkomende opties, die wij graag tot stand brengen. Wij monteren steeds meer zogenoemde ‘slimme camera’s die (dan en/of nacht) rondhangende individuen en/of groepen vroegtijdig detecteert en direct ook een melding doorstuurt naar uw smartphone.

Daarnaast kunnen wij een koppeling tot stand brengen met de Meldkamer die bij een onverhoopte calamiteit direct kan meekijken (live-view) en indien van toepassing dit met een ‘prio 1’ door kan geven aan de politie.

“Ook een rechtstreekse koppeling met een sirene en/of flitslicht en/of schrikverlichting zijn veel voorkomende opties”

Observeren, registreren en alarmeren.

Camerabeveiliging is een goede manier om uw Zorginstelling te beveiligen. Door middel van camera’s kunt u namelijk observeren, registreren en, indien nodig, alarmeren. De camera’s zijn in elke situatie inzetbaar. Of u nu uw oprit, toegangsdeur of een aantal ruimtes extra in de gaten wilt houden.

Groot gebruikersgemak, altijd en overal controle

Camera’s zijn tegenwoordig gebruiksvriendelijk; de bediening ervan en het bekijken van de beelden kan met uw telefoon. Zo houdt u alles altijd en overal in de gaten, zelfs als u niet in de buurt bent.

Lockwell Security Systems BV installeert slimme camera’s

Slimme camera’s die in staat zijn afwijkend gedrag binnen een afgebakend gebied te detecteren. Indien de camera verdacht gedrag detecteert vindt er direct een doormelding plaats naar uw inbraaksignaleringssysteem en/of uw telefoon. Tegelijkertijd kan, indien gewenst, ook een door ons te installeren schrikverlichting/sirene worden geactiveerd. Deze slimme manier van detectie signaleert een inbraakpoging, nog voor deze daadwerkelijk wordt ingezet. Deze oplossing beperkt de schade en reduceert de kans op inbraak aanzienlijk. Daarnaast worden de beelden opgeslagen op uw recorder en kunt u ten alle tijden via een internetverbinding de beelden “live” bekijken en indien nodig zelf actie ondernemen.

Indringdetectie

“Alarm” indien een persoon zich volledig in een afgebakend gebied bevindt.

Noot 1: Uit onderzoek blijkt dat camera’s van de Chinese merken populair maar controversieel zijn: de camera’s zijn goed en niet duur, maar er zijn (inter)nationaal zorgen over spionage. Om die reden plaatst Lockwell Security Systems kwalitatieve camera’s van het Israëlische merk
‘Provision’.

Vanaf 2023 zal CheckPoint Cybersecurity volledig geïntegreerd zijn in alle Provision-ISR netwerk producten. CheckPoint is een revolutionair en een van de meest snel groeiende cybersecurity bedrijven. In samenwerking met Provision-ISR hoeft u zich geen zorgen te maken over de veiligheid van uw Provision camera systeem. Door de integratie in de hard- en software van de Provision-ISR wordt uw systeem vanaf dag 1 beschermd.

Noot 2: Lockwell Security Systems draagt geen verantwoording voor mogelijke inbreuk op uw privacy.

Rondhangdetectie

‘Alarm’ indien een persoon zich langer dan 10 seconden in een afgebakend gebied bevindt. Door het plaatsen van een camera-beveiliging heeft u niet alleen dag en nacht zicht op wat er rondom uw huis gaande is, en schrikt dit inbrekers af. Door het combineren van een beveiligingscamera met een recorder, heeft u de mogelijkheid de beelden op te slaan, deze later terug te kijken en deze beelden veilig ter stellen voor de politie.

Lockwell Security Systems levert en installeert kwalitatief hoogstaande cameradetectiesystemen inclusief cameramasten.

Videobewaking

Met ‘videobewaking’ worden alle camerabeelden, afhankelijk van het type, over een periode van 3-7 dagen opgenomen, vastgelegd en daarna overschreven.
U kunt dus altijd uw eigen opnames terugkijken over diezelfde periode. Bij calamiteiten kunnen camerabeelden worden ‘veilig gesteld’ en overhandigd aan de politie.

Video-intercom voor Zorginstellingen

Zorginstellingen blijken in gesprek met ons erg geïnteresseerd in onze oplossingen voor ‘Video-intercom’. Meestal switchen Zorginstellingen bij vervanging naar een technisch aanmerkelijk gebruiksvriendelijker variant, en dan vooral een draadloze variant die via GSM makkelijk bereikt kan worden met een smartphone, smartwatch of tablet.
Interessant voor Zorginstellingen is het feit dat deze variant qua ‘arbeidskosten voor de aanleg’ aanmerkelijk goedkoper is dan een versie met een (ouderwetse) bekabeling.
Bij het plaatsen van een (inbouw)camera wordt bij Zorginstellingen tevens nadrukkelijk rekening gehouden met de lichtval van het zonlicht. Mocht dat erg ongunstig zijn, plaatsen wij een externe camera opdat alle eigenaren/bewoners vooral dag en nacht goed zich houden wie er aanbelt en voor de centrale toegangsdeur staat.

De werking van een ‘Intratone Deurvideo- en Intercomsysteem’, specifiek voor zorginstellingen, is bijzonder gebruikersvriendelijk.

De voordelen van Intratone
Intratone draadloos intercom audio- en video systeem is voor onze relaties de beste oplossing voor het snel en efficiënt plaatsen van intercomsystemen.

Een paar voordelen zoals door onze relaties ervaren:

  • Geen kabel meer nodig; het systeem is draadloos;
  • Geen breekwerk bij renovatie/vervanging;
  • Snel en eenvoudig door Lockwell Security Systems gemonteerd;
  • Financiële besparingen tijdens zowel de montage als operationeel gebruik;
  • Open uw poort of deur via GSM;
  • Werkt, afhankelijk van het model, via het mobiele netwerk;
  • Geen software nodig voor installatie;
  • Realtime beheer en autorisaties aanpassen;
  • 10 jaar lang gratis updates.

De voordelen van Intratone voor de Technische Dienst van Zorginstellingen
Met een ‘Intratone draadloos intercom’ krijgt een technisch beheerder zelf de beschikking over een gratis en beveiligd online beheerplatform. Het beheer platform geeft u de mogelijkheid uw intercomsysteem op een veilige wijze zelf op maat in te richten.

Realtime Beheer

  • Het real time verwijderen, wijzigen en aanmaken van unieke codes en direct actief;
  • Uiterst eenvoudig wijzigen van namen in het intercomsysteem;
  • Aanmaken van (tijdelijke) badges of codes;
  • Toevoegen van optionele afstandsbedieningen;
  • Toevoegen van geautoriseerde telefoonnummers voor het openen op afstand;
  • Extra telefoonnummers toevoegen voor ‘doorverwijzing bij afwezigheid’.

Geen speciale software nodig voor beheer

  • Het online platform is erg eenvoudig voor technische beheerders.

De werking van Intratone in de praktijk 

1. Een bezoek belt via het Intercom systeem
Het intercomsysteem maakt een draadloze verbinding met een vaste en/of mobiele telefoon of tablet

2. Een bewoner of geautoriseerde medewerker krijgt een melding op zijn/haar vaste- en/of mobiele telefoon en/of tablet. De bewoner of geautoriseerde  medewerker is direct in staat met de bezoeker(s) te communiceren.

Storing, en nu?

Wat in deze van toepassing is bij een onverhoopte storing van deze video-intercom met name bij Zorginstellingen is dat op dat storingsmoment via een scroll functie bij een ‘Storingsknop’ als voorbeeld het navolgende bericht verschijnt:

  • Tussen (als voorbeeld) 08.00 -17.00 verschijnt automatisch een tekst als (voorbeeld):
    • “bel de Technische Dienst en dan telefoonnummer”
  • Tussen 17.00 – 08.00 verschijnt automatisch de tekst :
    • “bel de Lockwell Storingsdienst tel. nummer 0355313750”

Medicijnen- en opiatenopslag

In gesprekken met Zorginstellingen stellen wij vast dat er in het kader van ‘kluizen/compartimentering’ vaak aandachtsgebieden zijn hen bezig houden.

Het betreft in deze met name het ‘veilig stellen’ en bewaken van ruimten voor opslag van medicijnen en opiaten. Dat betreft dan vaak enerzijds specifieke (koel)ruimtes waar de medicijnen en opiaten worden opgeslagen en die alleen toegankelijk mogen zijn voor daarvoor gecertificeerde en bevoegde medewerkers. Ook hun vraagstuk hoe professioneel om te gaan met de ‘wagentjes’ van waaruit een relatief ‘kleine hoeveelheid’ wordt rondgebracht en uitgedeeld aan cliënten tijdens de ochtend, middag en avond.  Ook stellen wij een behoefte vast aan een goede ‘registratie’ van entree (wie, wanneer en hoe laat).

Lockwell Security Systems beschikt over ruimte deskundigheid en lange ervaring om zorginstellingen te begeleiden naar een voor hun gecontroleerde en veilige bewaakte oplossing.

Nooddeuren voor Zorginstellingen

Nooddeuren mogen nimmer gebruikt worden als toegangsdeur, hetgeen nog wel eens in de praktijk het geval is.

Om te voorkomen dat medewerkers en of cliënten en of ongenode gasten zichzelf toegang verstrekken via een nooddeur dan wel stilletjes via de nooddeur naar buiten vertrekken werken wij bij Zorginstellingen met meerdere mogelijkheden qua  ‘automatisch vergrendeling’.

Daarnaast installeren wij bij nooddeuren vooral irritant klinkende luide ‘sirene-signalen’ hetgeen voor de medewerkers het signaal is dat iemand een nooddeur opent.

Waarom niet gelijk even overleggen?

Voor een deskundig en passend advies, geheel vrijblijvend.